GreekEnglish (United Kingdom)
NEWS
Facebook Twitter Digg Delicious Stumbleupon 

Σε Δημόσια Θέα

Μια σειρά διεθνών παρουσιάσεων του ΕΙΟ

AlkisVladimirIMG 6312 resize20 χρόνια μετά: prof. V. Markov και Αλκ. Λεμπέσης

Στις αρχές του Φεβρουάριου του 2013 ουσιαστικά συμπληρώθηκαν 3 χρόνια από τότε που το Ελληνικό Ινστιτούτο Ολογραφίας ξεκίνησε δι' ιδίων μέσων την υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος ολογραφικής καταγραφής έργων τέχνης HoloCultura και η περίοδος του τελευταίου εξαμήνου συνέπεσε με μια σειρά διαδοχικών διεθνών παρουσιάσεων των αποτελεσμάτων των εργασιών αυτών.

Αρχίζοντας από την πλέον πρόσφατη παρουσίαση στην OPTO2013 που έγινε στις 4 Φεβ 2013 στo Σαν Φρανσίσκο (ΗΠΑ) κατά την διάρκεια της ετήσιας συνάντησης SPIE Photonics West και στα πλαίσια της θεματικής ενότητας Practical Holography XXVII: Materials and Applications, το ΕΙΟ παρουσίασε σε διεθνές επιστημονικό ακροατήριο ολογράφων τα αποτελέσματα των πειραματικών εργασιών του σχετικά με ειδικά συστήματα φωτισμού για έγχρωμα αναλογικά ολογράμματα και ψηφιακές ολογραφικές εκτυπώσεις. Μια σύντομη περιγραφή αλλά και το πλήρες σχετικό άρθρο μπορείτε να βρείτε στα δημοσιευμένα πρακτικά της συνάντησης (SPIE τόμος 8644) διαθέσιμα στην ψηφιακή βιβλιοθήκη του SPIE  ενώ την αντίστοιχη (εικονοποιημένη) παρουσίαση μπορείτε να δείτε επιλέγοντας τον ακόλουθο σύνδεσμο.

HoLoFoS: An optimized LED illumination system for color reflection hologram display         (PDF, 3.62 Mb).

AlkisatOPTO2013 resizeΣτο περιθώριο του συνεδρίου αυτού έγινε και η καθιερωμένη άτυπη συνάντηση της Τεχνικής Ομάδας Ολογραφίας υπό την καθοδήγηση του καθ. Hans Bjelkhagen όπου οι παρευρισκόμενοι ολογράφοι είχαν την δυνατότητα να δουν από κοντά τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο τους. Στην συνάντηση αυτή, το ΕΙΟ είχε την ευκαιρία να επιδείξει το πρότυπο μοντέλλο του ειδικού LED φωτιστικού HoLoFoS (v4) τελευταίας γενιάς και ταυτόχρονα να συλλέξει πολύτιμα συμπεράσματα από την πειραματική χρήση του πάνω σε ολογράμματα διαφόρων τύπων των παρευρισκομένων. Εικόνες από το μοντέλλο αυτό μπορείτε να δείτε ...

... επιλέγοντας την σχετική παρουσίαση (PDF, 1.32Mb) από την συνάντηση αυτή, από όπου και τα κατωτέρω φωτογραφικά στιγμιότυπα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον σχεδιασμό και την επιμέλεια κατασκευής του φωτιστικού αυτού είχε ο βραβευμένος σχεδιαστής Γιάννης Γεωργάρας (Red Dot Design Award 2013 και 2008) , γνωστός από την συμμετοχή του στην δημιουργία της Ολυμπιακής Δάδας για τον ΑΘΗΝΑ2004. 

OPTO2013-TechnicalGroup resizeHolo Technical Group OPTO2013-Bjelkhagen-Klug resizeH.Bjelkhagen, M.Klug OPTO2013-Hans-Stas-Alkis resizeS.Zacharovas, A.Lembessis, H.Bjelkhagen

 


 

HOLOEXPO logoΗ περίοδος των παρουσιάσεων είχε ξεκινήσει ήδη από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2012 με την συμμετοχή του ΕΙΟ για μια ακόμη χρονιά στην HOLOEXPO, την καθιερωμένη επιστημονική συνάντηση των Ανατολικοευρωπαίων ολογράφων. Αυτή την φορά, η HOLOEXPO2012 έγινε στην Ρωσσική πoλίχνη Suzdal, το θρησκευτικό πολιτιστικό λίκνο της Ρωσσικής Ορθοδοξίας. Στο συνέδριο αυτό, το ΕΙΟ κλήθηκε να παρουσιάσει όχι μόνο την πρόοδο των πειραματικών του αναπτύξεων αλλά και να ενημερώσει όσους από τους συμμετέχοντες δεν είχαν τη ευκαιρία να δουν την πρόσφατη έκθεση ολογραφίας που διοργανώθηκε στο Μουσείο του ΜΙΤ στην Βοστώνη των  ΗΠΑ. 

Το εντυπωσιακής πιστότητας έγχρωμο (OptoClone©) ολόγραμμα τύπου Denisyuk του ΕΥΖΩΝΑ-1912 μαζί με το έξυπνο LED φωτιστικό HoLoFoS (v3) παρουσιάστηκε στους συμμετέχοντες αποσπώντας ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια από τους πλέον καταξιωμένους ολογράφους, αυτούς που ξεκίνησαν την εκθεματική ολογραφία έργων τέχνης στην δεκαετία του 1980 και τα αντίστοιχα πρωτοποριακά μονοχρωματικά ολογράμματα των οποίων ταξίδεψαν σε ολόκληρο τον κόσμο. Ταυτόχρονα, λόγω του επιστημονικού χαρακτήρα της συγκεκριμένης συνάντησης, η παρουσίαση του ΕΙΟ επεκτάθηκε στην συνεργασία του με το Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής & Λεϊζερ του Ιδρύματος Ερευνας και Τεχνολογίας (ΙΤΕ) της Κρήτης στην χρήση συμπληρωματικών με την ολογραφία εργαλείων και τεχνικών για την καταγραφή, μελέτη, δομική ανάλυση και αποκατάσταση έργων τέχνης.    

HOLOEXPO2012-Evzonas2012-attractingattention resize HOLOEXPO2012-Alkisinplenary resizeL.Tanin, S.Odinokov, A.Lembessis HOLOEXPO2012 Evzonas1912-groupofadmirers resize

Μπορείτε να δείτε εδώ την παρουσίαση του ΕΙΟ από την συνάντηση αυτή με θέμα

Lasers & Holography in the Preservation of Cultural Heritage         (PDF, 2.11 Mb) 

ενώ επιλέγοντας τον κατωτέρω σύνδεσμο

Modern Progress of Art Holography as seen at MIT Conference in June 2012          (PDF, 1.92 Mb)

μπορείτε και σεις μέσα από προσωπικές ερασιτεχνικές φωτογραφίες να κάνετε μια σύντομη εικονική πλοήγηση στην έκθεση ολογραφίας The Jeweled Net που εξακολουθεί να λειτουργεί με επιτυχία στο Μουσείο του ΜΙΤ και η διάρκεια της οποίας προγραμματίζεται να επεκταθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 λόγω της υψηλής επισκεψιμότητάς της.

Alkis--Yulia-SuzdalSep2012-IMG 5317 resizeJ. Berezkina, A.Lembessis HOLOEXPO2012-InVaninsroom resizeA. Schwarzwald,  M. Shevtsov,  A. Lembessis,   G.& V. Vanin
HOLOEXPO2012-AlkisMiS resizeM.Shevtsov, A,Lembessis

 


 

HoloPack2012logo Η συμμετοχή του ΕΙΟ στην ετήσια παγκόσμια συνάντηση της εμπορικής ολογραφίας HOLOPACK/HOLOPRINT (που έγινε τον Νοέμβριο του 2012 στην Βιέννη της Αυστρίας) αυτή την φορά ήταν έμμεση μέσω της παρουσίασης της συνεργαζόμενης εταιρείας TAURUS ΑσφαλείςΛύσεις.  Θέμα της παρουσίασης ήταν η χρήση ολογραφικών και συναφών οπτικών τεχνικών στην διαπίστευση έργων τέχνης, έναν τελείως πρωτοποριακό τομέα που παρουσιάζει διεθνώς ο ελληνικός φορέας ArtGnomon και στην ανάπτυξη του οποίου επενδύει και συμμετέχει ενεργά η εταιρεία TAURUS.

Στο περιθώριο της παρουσίασης αυτής, το ΕΙΟ είχε την ευκαιρία να επιδείξει τις τελευταίες εξελίξεις στις πειραματικές προσπάθειές του τόσο στην εκθεματική ολογραφία όσο και στα αντίστοιχα συστήματα φωτισμού. Ετσι, σε ειδικό χώρο που του διατέθηκε στην είσοδο της παράλληλης με το συνέδριο έκθεσης, το ΕΙΟ παρουσίασε τον 'Οπτικό Κλώνο' (OptoClone© ) ενός αγαλματιδίου ΕΥΖΩΝΑ του 1912 εγκιβωτιωμένο σε ειδικό καλαίσθητο κυτίο με ενσωματωμένο σύστημα φωτισμού HoLoFoS (v3) ενώ -παράπλευρα- τοποθετήθηκε μια επεξηγηματική διάταξη για την ολογραφική καταγραφή έργων τέχνης. Φυσικά, η επεξηγηματική εικόνα αυτή δεν θα μπορούσε να ήταν κάτι διαφορετικό από μια ολογραφική εκτύπωση (GEOLA) κατάλληλα φωτισμένη με το λειτουργικό πρότυπο του ειδικού LED φωτιστικού HoLoFoS (v4).

HOLOPACK2012Vienna-ZZZyclops resize HOLOPACK2012Vienna-Entrance resize HOLOPACK2012Vienna-Evzonas1912 resize


Τόσο τα ανωτέρω εκθέματα όσο και η παρουσίαση της TAURUS που περιγράφει το γενικό πλαίσιο αλλα και το επιχειρηματικό μοντέλλο όπου εντάσσονται οι ολογραφικές καταγραφές έργων τέχνης έτυχαν ιδιαίτερης προσοχής από τους συμμετέχοντες. Επιλέγοντας τον κατωτέρω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την σχετική παρουσίαση.

Holography in Accreditation of Works of Art        (PDF, 3.36 Mb)

 


 

EUROMED2012logo Η διεθνούς βεληνεκούς επιστημονική συνάντηση για την Πολιτιστική Κληρονομιά EUROMED2012 έγινε στην Λεμεσό της Κύπρου στα τέλη Οκτωβρίου 2012 υπό την αιγίδα της UNESCO και της Ευρωπ. Ενωσης. Σε αυτήν και μέσα στην θεματική ενότητα "Non-destructive diagnosis technologies for the safe conservation and traceability of cultural assets" η ομάδα ArtGnomon παρουσίασε την δημοσιευμένη εργασία της σχετικά με την μεθοδολογία που προτείνει για την ολοκληρωμένη καταγραφή και τεκμηρίωση έργων τέχνης. Ειδική μνεία έγινε στα πρακτικά αποτελέσματα από την χρήση της διαδικασίας αυτής με ένα πρόσφατο παράδειγμα που προσέλκυσε την προσοχή των έντυπων μέσων πληροφόρησης (Διαμαντίδης κατά Sotheby's).  

Η πρωτότυπη εργασία της ArtGnomon δημοσιεύθηκε από την Springer σαν PROJECT και περιλαμβάνεται στον 900 σελίδων τόμο με τίτλο "Progress in Cultural Heritage Preservation" ενώ (μέσα στα πλαίσια της επιστημονικής Ελεύθερης Πρόσβασης) μπορείτε να την διαβάσετε και από εδώ επιλέγοντας τον κατωτέρω σύνδεσμο

Science in Aid of Expert Opinion: A Tell-tale on disputed Artworks        (Flash SWF, 5.49 Mb)

EUROMED2012-EvzonasHiHcropped

ΤEUROMED2012-Alkisο ΕΙΟ συμμετέχει στην ομάδα ArtGnomon και προτείνει την δημιουργία Οπτικών Κλώνων (OptoClone©) σαν την μοναδική πρωτοποριακή υψηλή τεχνολογία για την απόλυτη υπερ-ρεαλιστική τρισδιάστατη ολογραφική τεκμηρίωση των έργων τέχνης με την βοήθεια του πρωτότυπου φορητού τεχνικού εξοπλισμού που έχει αναπτύξει (ZZZyclops). Στο περιθώριο της συνάντησης αυτής παρουσιάστηκε -με τον τρόπο που απεικονίζεται παραπλεύρως- το τελευταίο δείγμα τέτοιας καταγραφής (ΕΥΖΩΝΑΣ 1912) μαζί με το αντίστοιχο ειδικό σύστημα φωτισμού (HoLoFoS v3).

 


 

λόγω υψηλής επισκεψιμότητας